اخبار بین المللی, سلول درمانی, طب ترمیمی اخبار بین الملل
شماره: 32473
1398/12/21 - 12:39
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا ویروس در چین

محققین چینی در حال مطالعه استفاده از فناوری سلول های بنیادی در درمان افرادی هستند که به بیماری کرونا ویروس جدید(COVID-19) مبتلا شده اند.

به گزارش بنیان به نقل از Gulfnews، سلول های بنیادی می توانند خودنوزایی کرده و تکثیر شوند و این در حالی است که پتانسیل شان برای تبدیل شدن به سایر انواع سلول های بدن را حفظ می کنند. این سلول ها با داشتن عملکرد ترشحی قوی می توانند رگزایی، تکثیر سلولی و تمایز سلولی را افزایش دهند و پاسخ التهابی را مهار می کنند. در گذشته محققین از سلول های بنیادی و سلول درمانی در درمان برخی از بیماری های عفونی مانند آنفلوانزای H7N9 پرندگان استفاده کرده اند و به نتایج خوبی نیز دست یافته اند.

اما در این مطالعه جدید، محققین چینی از یک داروی سلول های بنیادی به نام CAStem استفاده کردند که در آزمایش های جانوری نتایج امیدوار کننده ای را نشان داده اند. این مطالعه که تمامی مراحل اخلاقی و قانونی را طی کرده بود بعد از طی کردن فازهای مربوط به ایمنی و موثر بودن در درمان چهار بیمار کرونایی مورد استفاده قرار گرفتند.  این چهار بیمار مبتلا به COVID-19 که شرایط سختی را تجربه می کردند، بعد از دریافت سلول های بنیادی و بهبود یافتن از بیمارستان مرخص شده اند.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved